Menu

Geld Winnen

Casino Nieuws

Online Casino nieuws. Leuke winacties. Nieuwsartikelen over gokken, spelletjes, bingo en bonus. Vul prijsvragen in en speel online geld spelletjes. Speel verantwoord en bewust 18+.

Winacties van gokbedrijven! Regels promotionele kansspelen

Winacties van gokbedrijven! Regels promotionele kansspelen

Winacties van gokbedrijven! Regels promotionele kansspelen

Winacties van gokbedrijven! Regels promotionele kansspelen. Ksa gaat streng toezien op de ontwikkeling van prijsvragen en winacties van kansspelaanbieders.

Inhoud Winacties van gokbedrijven

Winacties van gokbedrijven

1. Wat is een promotioneel kansspel of winactie?

Een promotioneel kansspel is een prijsvraag of winactie waar je gratis aan kan meedoen en kans kunt maken op een prijs, product of beleving. Veel bedrijven organiseren een gratis kansspel ter promotie van hun bedrijf, merk of product. De Ksa heeft zelfs een hele gedragscode opgesteld rondom promotionele kansspelen. Zo mag een prijs of het prijzenpakket bijvoorbeeld een bepaalde waarde niet overstijgen wil je de prijsvraag vergunningsvrij organiseren en de belangrijkste voorwaarden is dat de winactie ten alle tijden gratis is. Uitgezonderd bij een belspel waar €0.45 eurocent gerekend mag worden per gesprek.

2. Wat doen winacties?

Een winactie is bij uitstek een perfecte mogelijkheid om aan klantenwerving te doen. Ten eerste bouw je een klantenbestand op met adressen en/of e-mailadressen en wie slim is laat deelnemers ook lid worden van de nieuwsbrief door dit aan de invuller te vragen. Je bouwt dan meteen je nieuwsbriefbestand op waar je weer producten in kan aanbieden die interessant zijn voor de toekomstige lezer.

Heb je net een nieuw product, dit zie je vaak bij levensmiddelen en supermarkt goederen, dan is een winactie uitermate geschikt om je product onder de aandacht te krijgen bij veel mensen. Koppel jij er een prijs aan vast die heel veel mensen graag willen hebben. Dan krijgt elke deelnemer het nieuwe product te zien dat aan de winactie gekoppeld zit. Voor merkbranding is een prijsvraag een ultiem gereedschap om je product of merk op de kaart te zetten.

3. Gokbedrijven ontdekken winacties

Ook de gokbedrijven hebben de kracht van het promotioneel kansspel ontdekt en regelmatig verschijnen er dan ook prijsvragen waaraan een ieder die aan de voorwaarden voldoet aan kan meedoen. Je bent niet verplicht een account te hebben en deelname is altijd gratis. Maar niet altijd is er sprake van een gratis winactie, er zijn ook koop en winacties. Hierbij moet je eerst iets aanschaffen of kopen voordat je kans maakt op een prijs.

Veel kansspelaanbieders organiseren veelal dit soort wedstrijden. Je stort een x-aantal euro's op je account en je doet mee met de verloting van een gratis prijs. Ook in de gewone prijsvragenwereld kom je dit tegen. Zoals koop een pak merkkoekjes met unieke wincode op de actieverpakking en vul deze in op de website XXX. Je maakt dan gratis kans op bijvoorbeeld een opblaasbare zwemband in de vorm van dat koekje of wellicht een uniek koekblik van dat merk. De variaties in prijs en deelname zijn eindeloos.

4. Ksa ziet toename winacties bij gokbedrijven

De Kansspelautoriteit is het ook opgevallen dat kansspelaanbieders met een Koa vergunning zich steeds vaker bedienen van een winactie of prijsvraag. Zo heeft Jack's onlangs nog een vakantie verloot onder elke deelnemer die zich inschreef voor de actie, een account was niet verplicht. Of worden er een paar paddock tickets weggegeven voor Jack's Racings Day.

Bij Holland Casino maakte accounthouders gratis kans op een vakantie van 2500 euro of spins of inzet geld voor live games. Waarbij de enige voorwaarden was dat je 10 euro per week inzetten op een kansspel naar keuze. Dit soort acties vallen allen onder de noemer "promotionele kansspelen" maar dienen wel het doel om te gaan gokken.

Kansspelautoriteit.nl

  • Bron : persbericht 22 juli 2022
    • "De Kansspelautoriteit (Ksa) ziet dat aanbieders van kansspelen in toenemende mate promotionele kansspelen inzetten om zichzelf of hun producten onder de aandacht te brengen. De Ksa wijst erop dat ze hierbij gebonden zijn aan de strenge reclameregels die de Wet op de kansspelen oplegt."


    5. Strengere regels winacties gokbedrijven

    De Ksa geeft dan ook aan dat bij winacties of prijsvragen georganiseerd door een Koa aanbieder van kansspelen de regels van de Koa van toepassing zijn op deze vorm van reclame maken. Een winactie kan normaal zelfs geschikt zijn voor kinderen. Maar wanneer een kansspelaanbieder een reclameprijsvraag ontwikkelt dienen ze zich in het beginsel aan een aantal regels te houden omdat het een promotionele handeling is om meer klanten te werven. Zo mag deze niet gericht zijn op minderjarigen, jongvolwassenen, en andere groepen die kwetsbaar zijn.

    6. Controle (gok) winacties

    De toezichthouder Ksa gaat dan ook actief controleren of de aangeboden winacties, prijsvragen en koop & winacties wel voldoen aan de regels waar een gokbedrijf zich aan dient te houden. Of consumenten die deelnemen wel voldoende beschermd zijn tegen het overhalen om te gaan gokken en of er zorgvuldig met de gegevens wordt omgegaan en er geen aanbiedingen of spam volgen die tot gokken aanzetten. Vooral bij kwetsbare groepen en jongvolwassenen. Worden er overtredingen geconstateerd dan volgen er stappen en gaat de Ksa handhaven.

    Persbericht Gepubliceerd op 22 juli 2022:

    schrijf review, reactie of vraag over dit product

    Rating
    HIER geen aanvragen en bestellingen plaatsen AUB deze ontvang je niet. Plaats alleen reviews, vragen en eerlijke reacties over dit product.
    Populair
    Help hoe win je Winacties?

    Help hoe win je Winacties?

    Info
    Verdien met Euroclix

    Verdien met Euroclix

    Info
    Win geld met tv-spelletjes

    Win geld met tv-spelletjes

    Info
    Geldwinnen.net maakt gebruik van cookies om uw gebruiksgemak te optimaliseren. Accepteren en sluiten