Lotto welkomstcadeau
Doe meeGeld Winnen
Online Casino nieuws. Leuke winacties. Nieuwsartikelen over gokken, spelletjes, bingo, casino en bonus. Vul prijsvragen in en speel online spelletjes. Speel verantwoord en bewust 18+.
Postcode Loterij reclameverbod na uitschrijving. Vrouw dient klacht in over ontvangen ongewenste reclame Postcode Loterij na opzegging van abonnement.
Inhoud: Klachten Postcode Loterij
De Postcode Loterij is op de vingers getikt en in een uitspraak van de Reclame Code Commissie is een eiseres in het gelijk gesteld dat er na de opzegging geen reclame meer verstuurd mag worden aan ex-deelnemers van de Postcode Loterij. De Postcode Loterij had namelijk nadat zij uitdrukkelijk had verzocht om al haar gegevens te verwijderen toch reclame gestuurd. Terwijl de eiser een brief had ontvangen waarin stond dat haar gegevens voorgoed verwijderd waren.
Toch bleef ze reclamepost en e-mails ontvangen op haar adres gericht aan haar persoonlijk zoals een kraskaart voor de Postcodekanjer en ze ontving tijdens de kerstdagen een kerstkaart waar ook een kraskaart bij ingesloten was waarmee ze kon deelnemen aan de Kanjercode. Hier was ze niet van gediend en legde alles vast met foto's en printscreens en stapte naar de Reclame Code Commissie om een klacht in te dienen.
De Reclame Code Commissie stelde vast dat de brievenactie en het mailen van de Postcode Loterij in tegenspraak was met artikel 14 van de Code Brievenbus reclame, huissampling en direct response advertising. Mevrouw had duidelijk aangegeven niets meer te willen ontvangen en had dit ook bevestigd gekregen. Zij had dus permanent uit het adressensysteem verwijderd moeten worden en had geen post meer mogen ontvangen van de Postcode Loterij. Dat betekent dat voortaan ook aan dergelijke verzoeken van andere ex-abonnees moet worden voldaan.
De Postcode Loterij gaf aan dat het hier om een fout is gegaan en bij de administratieve verwerking van de opzegging, inclusief permanente verwijdering van de gegevens iets mis is gelopen. Al vragen we ons af of dat wel helemaal klopt. Wij van Geldwinnen.nl hebben ook een abonnement gehad op de Postcode Loterij en na opzegging en verzoek gegevens te verwijderen viel er nog een lange tijd reclamepost in de brievenbus.
De Postcode Loterij heeft toegezegd voortaan geen reclame meer te sturen naar ex-leden die tevens de gegevens laten verwijderen. Ook zal er geen post meer verstuurd worden die een algemeen gehalte hebben zoals "Aan de bewoners van" naar het adres van de klaagster. De post die al klaar lag is op tijd onderschept door de Postcode Loterij. Anders was er nog meer ongevraagde, zelfs geweigerde reclame in de brievenbus gevallen van mevrouw.
Sinds er online casino's zijn en deze reclame maken op televisie en andere kanalen komen er meerdere klachten binnen aangaande kansspel bedrijven. Al eerder werd geclaimd dat de reclame van Kansino misleidend zou zijn en de reclamespot de suggestie wekte dat er altijd gewonnen werd in het casino. Deze klacht werd afgewezen.
Een andere klacht was tegen de Toto casino reclame waarbij de klager niet begreep dat er überhaupt een reclame zoals die van de Toto mocht worden uitgezonden met de gebruikte rolmodellen, gekozen taalgebruik, muziek en poppen. Ook hier wees de Reclame Code Commissie de klacht af. Andere klachten liepen tegen bookmaker bet365, Holland Casino en de Staatsloterij. Ook deze drie klachten werden afgewezen.
Dat is jammer Bert Dekker want je kan enkel meespelen via een app die je op een smartphone installeert.
Lees meerHeb geen smartfoon maar weet wel nu de persoon die geraden moet worden . Mijn tel nr is 06********
Lees meerZe mogen mij ook wel tegenkomen in het Vondelpark kan wel een extra zakcentje gebruiken. Leuke actie van BetCity.
Lees meer
Raad De Lach van 10 en maak kans
Dat is jammer Bert Dekker want je kan enkel meespelen via een app die je op een smartphone installeert.
Lees meer