Verdien met Euroclix
InfoGeld Winnen
Online Casino nieuws. Leuke winacties. Nieuwsartikelen over gokken, spelletjes, bingo en bonus. Vul prijsvragen in en speel online geld spelletjes. Speel verantwoord en bewust 24+.
Nieuwe Parodie gokreclames Even tot Hier BNNVARA tv-programma. Video-satire CrackCity, en landelijke anti-gokken campagne met anti-gok posters en stickers.
Inhoud Parodieën op gokreclames
Gokbedrijven en de reclame die ze maken worden steeds vaker het doelwit van parodies bedacht door programmamakers. Al eerder kwam Kassa met de Anti-gokken Spot Koning NONO dat sloeg op de uitbundige reclames van casino bedrijf TOTO en ook het satirische programma Even tot hier van BNNVARA nam deze week de casino bedrijven op de hak. Onder andere omdat de beloofde verwijdering van reclame op bushokjes en abri's niet had plaatsgevonden en er nog steeds posters zichtbaar waren, er zelfs nieuwe campagnes werden gestart met onder andere voetballer Ronaldinho.
Echter Circus het casino bedrijf uit België, die de reclamecampagne was gestart, verklaarde dat zij later online waren gekomen en om enige naamsbekendheid te verwerven het voeren van reclame in de vorm van posters noodzakelijk was. Daar wou het duo Niels Van der Laan & Jeroen Woe niet aan meewerken en noemde de naam Circus niet en vermeldde in plaats daarvan SuMNaS dat "Succes Met de Naamsbekendheid, Sukkels" betekent. Even later kwamen de Circus posters toch in beeld waarbij het logo goed zichtbaar was. Dus helemaal goed hebben ze de plank niet geslagen.
De videoreclame met de vier rolmodellen Wesley Sneijder, Andy van der Meijde, Wim Kieft en Sjaak Swart waarbij ze een transfertje maken. Of te wel weddenschappen inzetten. Wordt ook hilarisch op de hak genomen en omgetoverd in CrackCity. Hier zijn de neuzen van de rolmodellen ondergepoederd met witte poeder dat slaat op de verslavende drugs crack. In plaats van een transfertje gaat het hier om crack bestellen. Waarbij Hans Kieft op het eind zegt "maar wel met mate he!".
Stickerpakket winnen | Even Tot Hier | Seizoen 7Wij verloten stickerpaketten en jij kan meedoen. Hangt er zo'n poster bij jou in de buurt? Vul de onderstaande link in en wie weet win jij wel een stickerpakket! Meedoen kan niet meer. Winnaars krijgen dinsdag bericht.
Geplaatst door Even Tot Hier op Zondag 12 juni 2022
Als antwoord op de vele posters die in het land hangen hebben Niels Van der Laan & Jeroen Woe de anti-gokken sticker campagne bedacht. Hierbij worden de posters overplakt met een andere tekst of fotomateriaal waardoor de posters er heel anders uit komen te zien. Op de plek waar normaal staat "Transfertje", plakken de boys "Schulden" en Ronaldinho krijgt een vette middelvinger en play wordt veranderd in pay. Het stickerpakket was zo gewild bij kijkers dat er een winactie van is gemaakt. Mensen konden deelnemen aan de verloting van het anti-gokken stickerpakket dat zij weer kunnen gebruiken voor gokreclame posters in de buurt.
Uit onderzoek bleek dat alle 18 eredivisie clubs gesponsord worden door gokbedrijven. Tim Eshuis, die 8 jaar lang gokverslaafd is geweest en nu voorlichting geeft over de gevaren van gokken op scholen. Gaat met de auto kriskras door Nederland om overal bij de eredivisie voetbalclubs een anti-gokken poster op te hangen als antwoord op de reclames van gokbedrijven in de voetbal. Ook geeft Tim Eshuis aan dat het gebruik van rolmodellen wel degelijk invloed heeft op jonge kinderen en dat hij zelf ook geraakt werd door de reclames op televisie en het moeilijker daardoor kreeg.
Crack crack city #crackcity https://t.co/afRqrWFkbh
— toffetomas (@toffetomas) June 13, 2022
Ook aan het gebruik van rolmodellen is gedacht. Waarbij eerst de twee voetballers Hans Kieft en Ronaldinho het moesten ontgelden. Misstappen en schandalen werden nog eens extra in beeld gebracht met krantenknipsels waarmee werd aangegeven dat het niet zulke goede voorbeelden waren. Als tegenactie kwam Even tot Hier met "Mart Hoogkamer" als rolmodel voor de anti-gokken campagne. Bekend van het liedje "Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon" maar nu een ander liedje op de melodie had bedacht. Verder gaat Mart Hoogkamer in op de gevaren van gokken en hoe hij vrienden naar de klote heeft zien gaan financieel. Of dit nu ook een goede keus is als rolmodel laat nog ruimte over. Want Mart promoot wel met een vrolijk liedje het excessief gebruik van alcohol (Bacardi).
Hoge bomen vangen veel wind. Het is een feit dat er teveel reclame is op televisie, op de abri's en bushokjes. Wanneer je jezelf als bedrijf zo etaleert is het logisch dat in ons landje daar tegenacties op volgen. Nederlanders staan er om bekend om van alles op de hak te nemen en al eerder werden bijvoorbeeld De Nederlandse loterijen belachelijk gemaakt door Zondag met Lubach.
Het is wellicht een wake-up call voor de gokbedrijven om inderdaad niet meer zo met reclame te spammen. In de illegaliteit wisten mensen die graag casino spellen spelen ook de weg naar het casino te vinden en wellicht moeten we dit gewoon zo op zijn beloop laten en zoals dat altijd is gegaan. Gebruik maken van promotie op daarvoor geschikt affiliate websites. Daarop komen geen jongeren, deze websites zijn ongeschikt gemaakt voor jong publiek en richten zich verantwoord op de juiste doelgroep. Dit heeft in het verleden de gokbedrijven geen windeieren opgeleverd en zo zal dat ook nu zijn.
Online Geld Winnen spelletjes spelen
InfoVerdien met Euroclix
InfoWin leuke geldprijzen met Bingo Bang
Info